בעקבות ילדי הפרחים: סיור מוסיקלי בשכונת הייט-אשבורי

מדי פעם שואלים אותי האם יש סיורים בעברית בסאן פרנסיסקו. אז מסתבר שיש, והראשון שדגמנו היה בהחלט מעולה! ביום ראשון שמשי של חורף הצטרפנו לסיור מודרך עם איתי שמי בשכונת הייט-אשבורי Haight-Ashbury בסאן פרנסיסקו. מדובר בשכונה לא גדולה אבל מלאת היסטוריה הקשורה לתקופת "קיץ האהבה" של 1967. בשכונה התגוררו ופעלו ענקי מוסיקה כמו ג'ניס ג'ופלין, ג'ימי הנדרקיס והלהקה גרייטפול דד ובה קמו תנועות המחאה נגד מלחמת ויאטנם ובעד אהבה חופשית, מוסיקה ול.ס.ד.. ילדי הפרחים כבר מזמן התברגנו, אבל השכונה עדיין מקסימה, צבעונית, היפית למדי ומלאה טיפוסים צבעוניים, חנויות מיוחדות, מסעדות והיסטוריה.

מצאנו חניה ברחוב, כי בימי ראשון בחלק גדול מהרחובות החניה חופשית. אבל תמיד מומלץ לשים לב לשלטים, וכמו כן לסובב את הגלגלים של האוטו כמו שאר המכוניות. גלגלים לא מסובבים לכיוון הנכון עלולים לעלות בקנס!

את הסיור העביר איתי שמי, בחור מעמק הסיליקון, שכתחביב נהנה, חוקר ומבין במוסיקה ואוהב להעביר את הידע שלו הלאה. הסיור לקח כ-3 שעות בהן חרשנו את השכונה, וקיבלנו הסברים מרתקים על התקופה של ילדי הפרחים. ההדרכה העשירה במידע ותמונות גילתה לנו כל כך הרבה מקומות, סיפורים ואנקדוטות שלא היינו מגלים לבד, כמו המרפאה החינמית הפועלת במקום מאז 1967.

מעבר להיסטוריה וארכיטקטורה (השכונה ניצלה מרעידת האדמה של 1906 והשריפה שבאה בעקבותיה, ולכן זה אחד האיזורים בהם אפשר לראות בניינים מהתקופה הויקטוראנית), המוסיקה היתה הקו המוביל בסיור. איתי השמיע לנו מוסיקה מהתקופה שליוותה את הסיור, ואפילו נתן לנו דפים לשיר יחדיו! ממליצה לכם להכין פלייליסט קטן לפני שאתם יוצאים לדרך, זה יוסיף לאווירה.

הבית של ג'ניס ג'ופלין
ג'ימי הנדריקס גר פה
הבית של הגרייטפול דד

הסיור של איתי מתקיים בסופי שבוע, מועבר בעברית, ומתאים למבוגרים ובני נוער חובבי מוסיקה. לא מתאים לילדים. אין לו תוכנית שנתית מראש, אז אם אתם מגיעים לאיזור ורוצים לדעת אם מתוכנן סיור בקרוב, פשוט תפנו אליו במייל: eshemy@gmail.com 
ממליצה גם להציץ בבלוג שלו על מוסיקה והתקופה: http://jokerstotherighthereiam.blogspot.com/#

אם לא מתאפשר, או שאתם פשוט מעדיפים לבד, רעיונות ומסלולים לסיור עצמאי אפשר למצוא בקישורים הבאים:
https://www.lonelyplanet.com/usa/san-francisco/in-location/self-guided-tours/a/nar/70a487ec-0efa-4b14-83c7-32642f916306/1329645

https://www.gpsmycity.com/discovery/haight—ashbury-walking-tour-355.html

https://www.citywalkingguide.com/haight


אחרי הסיור נכנסו לארוחת צהרים מאוחרת במסעדה קובנית ותיקה ברחוב הייט בשם צ'ה צ'ה צ'ה Cha Cha Cha. המקום צפוף, רועש ושמח. ובהחלט טעים. אם לא אכלתם אף פעם פלנטיין (סוג של בננות) מטוגנות, תנסו, זה מעדן. בתפריט יש גם רשימה של טפאס, אבל דעו לכם שאלו לא מנות מיניאטוריות כמו שאולי אתם מכירים ממסעדות אחרות אלא בגודל בינוני פלוס, אז תתכננו בהתאם.

מסעדה קובנית Cha Cha Cha
http://chachachasf.com/

הייט-אשבורי שכונה מקסימה וכיפית, שמתכתבת עם ההיסטוריה והייחוד של סאן פרנסיסקו. שווה להעביר בה חצי יום, אבל כדי להנות ממנה ממש, ממליצה לעשות שיעורי בית ולקחת סיור מודרך או עצמאי. אפשר לשלב עם פארק שער הזהב, ברגל או באופניים, ואם יש יום יפה, לעלות לטווין פיקס לתצפית.

(C) כל הזכויות שמורות לשירלי צפלוביץ

3 תגובות

כתיבת תגובה